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2008/12/18 (Thu)

GTA4フォーラムより
適当機械翻訳

weapon type="" - Determines weapon name. You can create up to 25 additional weapons by using the unassigned names UNUSED0 and/or EPISODIC_1 - EPISODIC_24 (Thanks man2104 smile.gif).
Explained in more detail here: http://www.gtaforums.com/index.php?showtop...st&p=1058751902.
        武器の名前を決めます。あなたは最大25のカスタム武器を作成できます。UNUSED0という割り当てられなかった名前を使用することによって そしてまたはEPISODIC_1 - EPISODIC_24
        さらに詳細にここで、説明されます。http://www.gtaforums.com/index.php?showtop...st&p=1058751902.
data slot="" - Slot to carry weapon in.
        武器を運ぶスロット

firetype="" - Bullet characteristics to use...is also defined under "PROJECTILE TYPE="
       使用する弾丸の特性を決めます""のところに"弾の種類"を入れてください

damagetype="" - Determines type of impact damage...is also defined under "EXPLOSION TYPE=".
        影響損害のタイプを決定します。""のところに"爆発の種類"を入れてください

group="" - Determines what effect to create from weaponFx.dat file.
      どんな効果があるか決めます weaponFx.datをもとにします

argetrange="" - Distance auto-aim can be used and target's health appears in reticule.
       オートエイムを設定しますレティクルに目標が入るとヘルスが表示されます


weaponrange="" - Defines how far the weapon shoots. Distances are also determined by the projectile's velocity, mass, etc defined under "PROJECTILE TYPE=".
         武器の射程距離を決めます。また、発射体の速度に従って、距離も決定しています。"PROJECTILE TYPE="

clipsize="" - Ammo per clip.
1クリップあたりの弾薬

ammomax="" - Max ammo allowed for weapon.
持てる弾丸の最大量

timebetweenshots="" - Time in milliseconds between each shot. Is also determined by the gunfire animation speed which cannot be edited in WeaponInfo.
各ショットの間の1/1000秒の時間 また、WeaponInfoで編集できない砲火動画スピードで、決定します。

damage base="" - Damage dealt by bullets. Projectile and explosion damage is defined in explosionFx.dat
損害は弾丸を扱いました 発射体と爆発損害はexplosionFx.datで定義されます。

networkplayermod="" - Not sure, but guessing it is modifier for the weapon's damage dealt by players in multiplayer.
           確かでないしかし、それを推測するのは兵器の損害のための修飾語はマルチプレーヤーでプレーヤーを扱いました

networkpedmod="" - Same as above but for peds in multiplayer.
          マルチプレーヤーで構造体にもかかわらず、構造体と同じです。

physics force="" - Projectile's impact force. Can also be defined under "PROJECTILE TYPE=".
発射体の慣性前進力。 また、「発射体のタイプ=」の下で定義できます。

reload time="" - Reload time in milliseconds.
1000/1秒でリロード時間を決めます

fasttime="" - Time it takes to aim in milliseconds.
AIMするまでにかかる時間

crouchtime="" - Time it takes to crouch in milliseconds.
屈むのにかかる時間

たってる間のオートエイムの制度

offset x="" y="" z="" - Determines auto-aim drift on the x,y,z coords
x、y、z coordsでオートエイムドリフトを決定します。

crouchedoffset x="" y="" z="" - Auto-aim accuracy while crouched.
屈んだ状態でのautoaimの精度

reticule standing="" ducked="" scale="" - Reticule size and scale while standing and crouched.
レティキュールサイズとスケール 立つまでと屈むまで

pickup regentime="" - Time in milliseconds it takes pickups to respawn.
武器をひろってから1000/1秒 で武器が再びでるまでの時間

ammoonstreet="" - Ammo given on weapon pickup.
武器をえらんで与えられた弾薬

rumble duration="" - Controller rumble time in milliseconds.
コントローラーの振動時間1000/1秒

intensity="" - Controller rumble strength.
振動の強さ

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